Стратегічні підходи до активізації академічного підприємництва в сучасних мега-університетах: перспективи України
Заголовок | Стратегічні підходи до активізації академічного підприємництва в сучасних мега-університетах: перспективи України |
Тип публікації | Journal Article |
Year of Publication | 2020 |
Автори | Новікова, ІЕ, Жилінська, ОІ, Осецький, ВЛ, Бедюх, ОР |
Short Title | Nauka innov. |
DOI | 10.15407/scin16.06.003 |
Об'єм | 16 |
Проблема | 6 |
Рубрика | Загальні питання сучасної науково-технічної та інноваційної діяльності |
Pagination | 3-17 |
Мова | Англійська |
Анотація | Вступ. Наразі науково-дослідна діяльність є провідною в найбільш рейтингових університетах світу, адже вона орієнтована на отримання нових знань, тоді як освітню діяльність спрямовано безпосередньо на використання отриманих знань. Проте в Україні розвиток академічного підприємництва не набув належного рівня.
Проблематика. Втілення ідеї активізації інноваційно-інвестиційного руху в університетах України передбачає апгрейд наявної інноваційно-орієнтованої інфраструктури та розроблення реального плану дій для тих закладів, у яких наявні матеріально-технічне та інтелектуальне підґрунтя. Мета. Обґрунтувати стратегічні підходи до комерціалізації дослідницької продукції в сучасних мега-університетах, що загалом передбачає активізацію провадження дослідницької діяльності у контексті просвітництва міжнародного академічного підприємництва як імперативу розвитку високотехнологічної, експорторієнтованої та соціальновідповідальної моделі економіки. Матеріали й методи. Використано методи економічного (зокрема PEST- і SWOT-аналізи) та логіко-структурного аналізу, методи порівняння, синтезу, прогнозування, теоретичного узагальнення, а також економіко-статистичні методи аналізу фактичних даних. Результати. Сформульовано рекомендації та дієві кроки щодо примноження небюджетних джерел фінансування університетської інноваційно-дослідницької діяльності в Україні, зокрема через підняття прибутковості об’єктів інтелектуальної власності та створення малих інноваційних підприємств. Висновки. Одержані результати дозволять сформувати стратегічні принципи розроблення нової методичної парадигми комерціалізації результатів інтелектуальної праці в університетах з урахуванням тенденцій розвитку світової та особливостей вітчизняної наук. |
Ключові слова | інтелектуальна власність, академічне підприємництво, малі інноваційні підприємства, стратегія, трансфер технологій, університети |