Стратегічні напрями формування, розвитку та розширення транспортної інфраструктури України
Заголовок | Стратегічні напрями формування, розвитку та розширення транспортної інфраструктури України |
Тип публікації | Journal Article |
Year of Publication | 2019 |
Автори | Карась, ОC |
Short Title | Nauka innov. |
DOI | 10.15407/scin15.06.023 |
Об'єм | 15 |
Проблема | 6 |
Рубрика | Загальні питання сучасної науково-технічної та інноваційної політики |
Pagination | 23-33 |
Мова | Українська |
Анотація | Вступ. Інфраструктура є однією з ключових конкурентних переваг України, проте проблема низької якості послуг наклала свій відбиток на кожному її елементі. Ситуація ускладнюється ще й недостатньою взаємодією між різними галузями в транспортному секторі, мізерними інвестиціями, застарілою системою регулювання та швидким фізичним погіршенням транспортної інфраструктури.
Проблематика. Аналіз конкурентоспроможності України показує, що транспортна інфраструктура є найбільш неефективною складовою загальної інфраструктури країни, а тому її розвиток сьогодні є актуальним питанням, особ ливо з огляду на виклики та невирішені проблеми, що постають перед цим сектором. Мета. Аналіз формування умов для соціально-економічного зростання країни, підвищення конкурентоспроможності національної економіки через забезпечення якості транспортних послуг та розвитку транспортної інфраструктури. Матеріали й методи. Вітчизняну й міжнародну нормативно-правову базу, наукові праці вітчизняних і зарубіжних вчених було досліджено загальнонауковими та спеціальними методами: аналізу та синтезу — при вивченні сучасного стану та розвитку транспортної інфраструктури в Україні, та абстрактно-логічним — при формуванні висновків. Результати. Розроблено комплекс стратегічних напрямків розвитку транспортної інфраструктури. Виявлено проблеми, що перешкоджають ефективному розвитку транспортної галузі України. Окреслено напрямки використання механізму державно-приватного партнерства на основі концесійних угод як інструменту реалізації інвестиційних інтересів держави та обґрунтовано доцільність використання механізму концесії у транспортній галузі України. Висновки. Розвиток транспортної інфраструктури залишається пріоритетним напрямком у національних економічних реформах. Зазначена галузь об’єднує всі регіони та підприємства України в єдину державу та інтегрує українську економіку у світове господарство. Важливо створити адекватні умови для залучення інвестицій приватного сектора у розвиток транспортної інфраструктури, зосередити увагу на використанні належних регуляторних інструментів для полегшення фінансової участі приватного сектора. |
Ключові слова | державно-приватне партнерство, концесія, транспортна інфраструктура, транспортна галузь |
Посилання | 1. Пащенко Ю.Є. Розвиток та розміщення транспортно-дорожнього комплексу України. Київ: Наук. світ, 2003. 467 с.
2. Цвєтов Ю.М., Макаренко М.В., Лашко А.Д. Залізничний транспорт України на порозі реформування. Київ: ДЕТУТ, 2008. 189 с. 3. Ейтутіс Г.Д. Теоретико-практичні основи реформування залізниць України. Ніжин: Аспект-Поліграф, 2009. 240 с. 4. Новікова А.М., Мироненко В.П., Заставнюк О.Г., Шум І.В. Сучасний стан, тенденції та перспективи розвитку транспортних зв’язків України з країнами світу. Автошляховик України. 2015. № 1. С. 12–14. 5. Филипенко А.О., Баришнікова В.В. Пріоритети розвитку морегосподарського комплексу України в умовах глобалізації. Одесса: Феникс, 2013. 168 с. 6. Блудова Т.В. Транзитний потенціал України: формування та розвиток. Київ: НІПМБ, 2006. 274 с. 7. European Environment Agency. Environmental indicator report in support to the monitoring of the 7th Environment Action Programme. 2016. EEA Report № 30. 55 р. 8. Ukraine: Trade and Transit Facilitation. “Ukraine: Support Competitiveness through Capital Budgeting, Public Financial Management and Trade and Transit Facilitation”. Kyiv, 2010. URL: http://siteresources.worldbank.org/UKRAINEEXTN/Resources/TTF_April2010.pdf (дата звернення: 12.07.2018). 9. World Economic Forum. The Global Competitiveness Report 2016–2017. URL: http://www3.weforum.org/docs/GCR2016-2017/05FullReport/TheGlobalCompetit... (дата звернення: 12.07.2018). 10. Boston Consulting Group. URL:https://www.bcg.com/ru-ru/industries/transportation-travel-tourism/cente... (дата звернення: 22.07.2018). 11. Собкевич О., Михайличенко К., Шевченко А., Русан В., Бєлашов Є. Пріоритети державної морської політики у сфері функціонування та розвитку морегосподарського комплексу України: аналіт. доп. Сер. «Економіка», вип. 24. Київ: НІСД, 2016. 72 с. 12. Розпорядження «Про схвалення Концепції Загальнодержавної економічної програми розвитку кораблебудування на період до 2035 року», КМУ. 2009. № 671. 13. Концепція державної цільової економічної програми розвитку автомобільного транспорту. URL: http://ukravtodor.gov.ua/4489/oholoshennia/povidomlennia_pro_opryliudnen... (дата звернення: 13.08.2018). 14. Садловська І.П. Стратегічне управління національною транспортною інфраструктурою України. Київ: ПП «Сердюк В.Л.», 2011. 356 с. 15. Прейгер Д.К., Собкевич О.В., Ємельянова О.Ю. Реалізація потенціалу транспортної інфраструктури України в стратегії посткризового економічного розвитку. Київ: НІСД, 2011. 37 с. 16. Онищенко О.В. Проблеми впровадження систем дистрибуції у малобюджетних авіаперевізників. URL: http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/ppei/2010_26/Onijenko.pdf (дата звернення: 13.08.2018). 17. Новікова А.М. Україна в системі міжнародних транспортних коридорів. Київ: НІПМБ, 2003. 494 с. 18. Челядінова Н.Є. Економічні аспекти державно-приватного партнерства на залізничному транспорті України. Економіст: літопис подій, особистості, ідеї, аналітика й дослідження. 2011. № 3. С. 59–60 |