Даниленко, ЮА
Nauka innov. 2018, 14(3):15-30
https://doi.org/10.15407/scin14.03.015
Рубрика: Загальні питання сучасної науково-технічної та інноваційної політики
Мова: Українська
Анотація: 
Вступ. Протягом останніх років інновації стали синонімом розвитку швидкого технологічного прогресу. Використання інноваційних технологій та сучасних моделей інноваційного процесу дає можливість підприємствам бути на крок попереду за своїх конкурентів.
Проблематика. Пошук нових напрямків для появи інновацій вимагає вивчення історіографії інновацій та відстеження послідовності етапів розвитку інноваційних процесів. Таке дослідження дає можливість появи на підприємствах сучасних інноваційних моделей, що дозволяють створювати умови для розвитку навичок, необхідних для впровадження інновацій у будь-якому контексті.
Мета. Дослідити існуючі класифікації інновацій та моделей інноваційного процесу, систематизувати та розробити власні класифікації стосовно досліджуваних об’єктів.
Матеріали й методи. У процесі дослідження використано методи логіки та порівняльного аналізу, методи системного підходу та аналогій. Матеріалами для дослідження слугували публікації зарубіжних та українських вчених, які вивчали зазначену проблематику.
Результати. Проведено дослідження історіографії щодо термінів «інновація» та «інноваційний процес». Особливу увагу приділено розгляду «відкритих інновацій». Це дозволило відстежити як змінювалось поняття «інновації» з часом, класифікувати існуючі типи інновацій за різними ознаками та відокремити їх відповідно до кожної категорії. Також розглянуто як змінювався інноваційний процес та його моделі, показано етапи його розвитку з відповідними ознаками та недоліками.
Висновки. На сьогодні існує значна кількість типів інновацій, з’являється значна кількість нових, але до цього часу немає єдиної їх класифікації. Розглянуті класифікації вітчизняних і зарубіжних вчених помітно відрізняються між собою за різними ознаками. Також немає єдиного алгоритму для окремо взятого підприємства не тільки як стати інноваційним, але і як саме вижити в умовах сучасної ринкової економіки. Свій інноваційний шлях керівництво підприємства самостійно обирає відповідно до можливостей та умов, в яких воно перебуває.
Ключові слова: інноваційний процес, інновація, історіографія, етап, класифікація, розвиток, характеристика